Handelsbetingelser

Firmadetaljer

FiniVin ApS
Dildalvej 1
DK-3650 Ølstykke
CVR: 38490583

Email: salg@finivin-dk

Telefon: (+45) 22 22 01 99

Bankkonto: Nordea
IBAN:
SWIFT:

MobilePay:

Lager: Rugmarken 6, DK-3650 Ølstykke
Bemærk: Lageret har åbent onsdag 15-17 samt efter aftale

Omfang

Både privatpersoner og erhvervsdrivende kan handle i FiniVin webshop.

Ved salg til privatpersoner i FiniVin webshop gælder nærværende handelsbetingelser. Ved salg til erhvervsdrivende i FiniVin webshop gælder de almindelige salgs- og leveringsbetingelser for B2B leverancer af produkter. Nærværende handelsbetingelser finder således ikke anvendelse på salg til erhvervsdrivende medmindre andet specifikt er angivet.

Er du erhvervskunde kontakt os da for særlige priser og mængderabatter.

Køb af enkelte flasker

Pris ved køb af enkelte flasker svarer til vejledende udsalgspris og er gældende ved køb af mindre end en kasse.

Køb af hele kasser

Alle mængderabat priser er baseret på køb af hele kasser.
Bemærk at spanske kasser indeholder 6 vine mens amerikanske kasser indeholder 12.

Tilbud

Vi har i perioder særlige tilbudspriser og rabatkoder i forbindelse med introduktion af nye varer, festivaler samt udfasning af vareparti.

Bemærk at det ikke er muligt at benytte rabatkoder på allerede nedsatte varer!
Alle besparelser udregnes udfra vinens vejledende udsalgspris. Vi tager forbehold for trykfejl.

Forbehold

Der tages forbehold for tastefejl, udsolgte varer samt pris-, moms- og afgiftsændringer.

Såfremt en vare måtte vise sig at være udsolgt, vil vi enten tilbyde dig en erstatningsvare af tilsvarende kvalitet eller at pengene betales tilbage til dig.

Betaling

Det er muligt at anvende de mest almindelige kreditkort i webshoppen. Eftersom det er vores betalingsudbyder (ScanPay), der stiller kreditkortindtastningssiden til rådighed, er vi aldrig i besiddelse af information fra dit kreditkort. Dette gøres for at sikre fortroligheden imellem dig og FiniVin.

Derudover kan overførsel af beløb ske direkte til FiniVin bankkonto eller kontant/mobilepay ved afhentning.

Forsendelse / transport

Der kan i FiniVin webshoppen alene handles til levering i Danmark. Hvis du er bosiddende udenfor Danmark og ønsker vores varer, kontakt os da på salg@finivin.dk for at lave en specialaftale.

Den konkrete leveringstid vil afhænge af ekspeditionstiden hos den kurervirksomhed, der benyttes. FiniVin afsender næste arbejdsdag ved bestilling inden kl 12 medmindre andet er anført/aftalt.

Der leveres i dagtimerne (typisk mellem 09.00-17.00).
For at undgå forgæves levering, kan man fortælle kureren hvor pakken må stilles (uden kvittering, dvs. på eget ansvar), hvis du ikke er hjemme. Det kan f.eks. være “ved hovedtrappen”, “i carporten”, “bag cykelskuret”, eller lignende. Dermed undgår du forgæves levering af din vin, samt dyr og irriterende genudkørsel med fragtmand.

Afhentning

Du kan ved bestillingen vælge afhentning. FiniVin webshop sender en e-mail og/eller en SMS, til den e-mail adresse og det telefonnummer du har oplyst ved bestilling, når varen er “klar til afhentning” for at aftale tidspunkt.

Ved afhentningen skal du fremvise e-mail- og/eller SMS-bekræftelsen fra FiniVin webshop samt gyldig billed-legitimation. Varer bestilt til afhentning skal være afhentet senest 30 dage efter meddelelsen til dig om “klar til afhentning” medmindre andet er aftalt, ellers er enhver rettighed vedrørende købet tabt. Bemærk at webshoppen ikke har afhentning på specifikt tidspunkt dagligt men er fleksibel og åben efter aftale.

Nærværende afsnit om afhentning gælder også for erhvervsdrivende.

Reklamationsret

Hvis der foreligger en berettiget og rettidig reklamation angående en vare købt i FiniVin webshop, foretager FiniVin webshop ét af følgende punkter, dog under hensyntagen til den til enhver tid gældende, ufravigelige danske købelovgivning:  

-> bytter varen
-> får varen repareret/udbedret
-> tilbagebetaler købesummen

Du kan reklamere over en vare købt i FiniVin webshop ved at kontakte FiniVin på telefon (+45) 22 22 01 99 eller ved at sende en mail på salg@finivin.dk sammen med en udskrift på købet samt en beskrivelse af reklamationen.

Reklamation skal ske i henhold til reglerne herom i købeloven. Reklamation skal således ske indenfor rimelig tid efter, at manglen er opdaget Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med returneringen til FiniVin webshop. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med FiniVin webshops returnering af varen til kunden, hvis kundens reklamation ikke var berettiget eller rettidig. 

Hvis købesummen skal tilbagebetales til kunden overføres købesummen til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling medmindre andet er aftalt.

Fortrydelsesret

Som privatkunde har man 14 dages fortrydelsesret, når man handler i FiniVin webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på telefon (+45) 22 22 01 99, eller på mail salg@finivin.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du skal medsende din ordrebekræftelse med varen. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til den er os i hænde.

VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN

-> Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
-> Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
-> Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Herudover gælder følgende:

-> Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
-> Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
-> Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
-> Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet er aftalt.
-> Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Husk i alle tilfælde at medbringe/medsende kvittering og/eller ordrebekræftelse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Virksomheder og offentlige institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med FiniVin.

Fejllevering

Hvis FiniVin webshop har fremsendt en forkert vare i forhold til din bestilling, refunderer FiniVin webshop portoen/fragten i forbindelse med din returnering af den fremsendte, forkerte vare. Bemærk at det som udgangspunkt er billigste forsendelsesmetode der refunderes, og at kvittering for afsendelse skal sendes til salg@finivin.dk

Personoplysninger

FiniVin webshop følger til enhver tid den gældende fortrolighedspolitik, som i øvrigt gælder ved brug af FiniVins hjemmeside https://www.finivin.dk. Denne kan læses under menupunktet privatlivspolitik.

Grundet regler omkring bogføring er vi nødsaget til at gemme de oplysninger, som du har angivet under ”Faktureringsoplysninger” i forbindelse med bestillingen, idet disse oplysninger knytter sig til ordrer, hvor der jf. lovgivningen om bogføring først må ske sletning efter udgangen af købsåret med tillæg af 5 yderligere år.

Force majeure

FiniVin tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, skal du rette henvendelse til FiniVin webshop på mail salg@finivin.dk. Hvis det herefter ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på adressen Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du har også mulighed for at indgive din klage online hos Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. 

Ikrafttræden

Disse Salgs- og leveringsbetingelser er trådt i kraft den 1. oktober 2023 og gælder for alle køb i FiniVin webshop fra og med nævnte dato.

Denne hjemmeside benytter cookies. Vi benytter cookies til at tilpasse vores indhold og annoncer samt til at analysere trafikken på vores site.  Læs mere